Ik kan geen recipes ophalen!

Hieronder worden de meest voorkomende oorzaken vermeldt die het niet kunnen ophalen van recipes tot gevolg kunnen hebben, alsook hoe men dit kan oplossen, waar mogelijk:

- Het is mogelijk dat er momenteel problemen zijn bij ehealth, waardoor er tijdelijk geen voorschriften kunnen worden opgehaald. U kan de huidige status van de bereikbaarheid van ehealth nagaan op volgend dashboard: Dashboard - ehealth status website (fgov.be)

- Indien u bij het ophalen van de voorschriften een foutmelding krijgt die eindigt op tecnical.connector.error.data.seal, dan moet de Ehealthproxy (= het programma waarmee dat dagelijks een nieuwe ehealth sessie mee moet worden gestart) volledig afgesloten worden en na herstart een nieuwe sessie starten. Het is dus niet voldoende om de huidige sessie te stoppen en daarna een nieuwe te starten, het moet effectief gesloten worden en herstart door gebruik te maken van het bijhorende snelkoppeling op het bureaublad.

- Indien er geen therapeutische relatie kan aangemaakt of gecontroleerd worden, is er de mogelijkheid om alsnog de elektronische voorschriften van een patiënt op te halen via de 'break the glass' knop in het tussenscherm waarin dat de recipes in kunnen worden opgehaald. Dit dient enkel gebruikt te worden als er geen geldige manier is om de voorschriften van de patiënt op te halen, zoals wanneer u de melding krijgt dat de ingelezen EID kaart gemarkeerd staat als vervallen/verloren/gestolen.
Deze knop werkt maar nadat het INSZ nummer van de patiënt is ingevuld (handmatig of door het lezen van de EID). Geef  aan waarom dat er gebruik gemaakt moet worden van break the glass en activeer het door op de bijhorende knop te klikken.

Image
Activeer break the glass